Goed verhaal, lekker kort ook

Goed Verhaal is een platform vol met alleen maar positief nieuws, een lichtpunt in tijden waarin we vaak worden overspoeld met negativiteit. Hier vind je inspirerende verhalen die ons verbinden, gezelligheid bieden en ons een lach op het gezicht laat toveren.

Steeds meer onderzoek toont aan dat er een groeiende kloof bestaat tussen media en jongeren. Jongeren nemen steeds minder journalistiek nieuws tot zich, omdat ze zich niet aangesproken voelen door de manier waarop nieuws wordt gepresenteerd. Traditionele journalistieke formats missen vaak aansluiting bij hun leefwereld, waarbij de focus vaak ligt op feiten en cijfers zonder beleving of emotie. Dit is precies waar jongeren zich niet in kunnen vinden: ze willen verhalen die hen raken, inspireren en een positieve impact hebben op hun leven.

Goed Verhaal wil deze kloof overbruggen door in te spelen op hun behoefte aan beleving, emotie en positiviteit. Met storytelling als belangrijkste strategie creëren we korte, inspirerende verhalen die jongeren niet alleen informeren, maar ook raken en verbinden. Op deze manier maken we journalistiek relevant en toegankelijk voor een nieuwe generatie, terwijl we bijdragen aan een meer positieve online omgeving.

Jongeren willen kort, krachtig en positief nieuws dat inspeelt op hun emoties en ervaringen. Dit soort verhalen bieden jongeren een gevoel van hoop en verbinding in een wereld die vaak wordt overspoeld door negativiteit. Positieve verhalen helpen jongeren het gevoel van machteloosheid te verminderen dat ze ervaren door constant negatief nieuws, zoals uit onderzoek van het Rode Kruis blijkt.

Onze visie is om het go-to platform te zijn voor jongeren en jongvolwassenen die op zoek zijn naar gezelligheid, inspiratie, hoop en kracht. Door het delen van verhalen die de veerkracht, vriendelijkheid en innovatie van mensen laten zien, willen we bijdragen aan een cultuur waarin goed nieuws de norm wordt en negatieve verhalen naar de achtergrond verschuiven. We streven ernaar om allereerst lokaal en vervolgens regionaal en landelijk een beweging te creëren die mensen stimuleert om optimistisch, veerkrachtig, attent en daadkrachtig te zijn.